چین از مفهوم امنیت جمعی روسیه در خلیج فارس استقبال کرد

به گزارش سافاری رو، سخنگوی وزارت امور خارجه چین ضمن استقبال از مفهوم امنیت جمعی روسیه در خلیج فارس توضیح داد که ایجاد روابط خوب میان همسایگان بر اساس احترام دوجانبه، نقش بسزایی در تضمین ثبات و ایمنی منطقه دارد.

چین از مفهوم امنیت جمعی روسیه در خلیج فارس استقبال کرد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هوا چونینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین، امروز (پنجشنبه) در یک کنفرانس خبری از مفهوم امنیت جمعی روسیه در خلیج فارس استقبال کرد.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی تاس، چونینگ توضیح داد: ما از ابتکار عمل روسیه استقبال می کنیم. ما همچنین به تقویت همکاری، هماهنگی و ارتباط با تمامی طرفین مربوطه علاقمندیم.

این مقام چینی ضمن تأکید بر لزوم حفظ امنیت منطقه گفت که صلح و ثبات در منطقه خلیج فارس برای تضمین ایمنی و توسعه منطقه و دنیا به طور کلی، از اهمیت بی شماری برخوردار است. ما معتقدیم که به منظور تضمین ثبات و ایمنی منطقه، ایجاد روابط خوب میان همسایگان بر اساس احترام دوجانبه، حائز اهمیت است.

وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه هفته جاری بیان کرد که میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه مفهوم امنیت جمعی در خلیج فارس را به دیپلمات های خارجی که در مسکو حضور دارند ارائه کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است:اصول اصلی این مفهوم بر این موارد تاکید دارد: رویکر گام به گام، چند جانبه گرایی و رعایت دقیق قوانین بین المللی، منشور سازمان ملل و قعطنامه های شورای امنیت سازمان ملل.

در ادامه این بیانیه آمده است: وظیفه راهبردی آینده که در این سند تعیین شده، ایجاد مکانیزم امنیت جمعی و همکاری در منطقه خلیج فارس با مشارکت یکسان تمامی کشورهای منطقه است. (جزئیات بیشتر)

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 319

به "چین از مفهوم امنیت جمعی روسیه در خلیج فارس استقبال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین از مفهوم امنیت جمعی روسیه در خلیج فارس استقبال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید