کاهش اقتصادیات حقوق و دستمزدها؛ راه حل اساسی کاهش آسیب های اقتصادی ناشی از کرونا

به گزارش سافاری رو، مرکز خدمات تحقیقاتی کنگره آمریکا اقدام به تهیه گزارشی در خصوص ارزیابی سیاست های اقتصادیاتی گزینه های تسکین اقتصادی کرده که توسط مرکز پژوهش های اتاق ایران ترجمه و منتشر شده است.

کاهش اقتصادیات حقوق و دستمزدها؛ راه حل اساسی کاهش آسیب های اقتصادی ناشی از کرونا

بر اساس این گزارش، کاهش مالیات حقوق و دستمزدها برای کسب وکارها، یکی از گزینه هایی است که می تواند به فعالیت های کسب وکارها کمک مالی کند. همچنین در این گزارش ضمن بررسی گزینه­های فعلی، به منظور برآورد میزان اثربخشی و کارایی این تمهیدات، به سیاست­های مالیاتی که در گذشته در دوران بحران­های مالی اعمال شده و میزان ثمربخشی و بازده این سیاست­ها نیز مورد توجه قرار گرفته اند.

بر اساس این گزارش چندین گزینه برای چگونگی سازماندهی و اجرای کاهش مالیات بر حقوق و دستمزدها وجود دارد. قانون کمک به افراد، خانواده ها و مشاغل و قانون کمک، بخشودگی مالیاتی و امنیت مالی کروناویروس ، امکان تعویق مالیات حقوق و دستمزد را برای کارفرمایان فراهم کرده است.

گزینة دیگر استرداد مالیات حقوق و دستمزدها است. براساس این گزینه، مالیات ها بر حقوق و دستمزد سال 2020 که قبلاً توسط کارفرمایان پرداخت شده بود، باز گردانده می شود. . این امر می تواند کسب وکارهای خرد را به عنوان جامعة هدف خود انتخاب کند؛ و کسب وکارهای خرد با استفاده از آستانه تعداد کارکنان، یعنی آستانه دریافتی ناخالص یا برخی معیارهای دیگر مشخص شوند. استراداد را می توان در یک مبلغ ثابت برای هر کارمند، یا برای تعداد معینی از کارکنان در نظر گرفت. بازگرداندن مالیات بر حقوق و دستمزد، همچنین می تواند فقط برای کسب وکارهایی که بر اساس دستور مقامات دولت های فدرال، ایالتی یا محلی به دلیل کووید-19 فعالیت خود را متوقف کرده اند، صورت پذیرفته یا به برخی از کسب وکارها استرداد بیشتری تعلق بگیرد.

تعلیق مالیات های بر حقوق و دستمزد از دیگر گزینه های پیشنهادی مرکز خدمات تحقیقاتی کنگره آمریکا به منظور حمایت از کسب و کارها در شرایط پیش رو است.

متن کامل این گزارش را از اینجا دانلود کنید.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1050

به "کاهش اقتصادیات حقوق و دستمزدها؛ راه حل اساسی کاهش آسیب های اقتصادی ناشی از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش اقتصادیات حقوق و دستمزدها؛ راه حل اساسی کاهش آسیب های اقتصادی ناشی از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید