آمریکا شرکتهای چینی را به ممنوع کردن فعالیتشان در بازارهای بورس تهدید کرد

به گزارش سافاری رو، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به شرکتهای چینی هشدار داد ممکن است سال 2024 از بازار مبادلات سهام آمریکا در صورتی که از قوانین تبعیت نکنند کنار گذاشته شوند.

آمریکا شرکتهای چینی را به ممنوع کردن فعالیتشان در بازارهای بورس تهدید کرد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آناتولی، گری گنسلر، رئیس این نهاد تنظیمی بازار سهام آمریکا در مقاله ای که در وال استریت ژورنال منتشر کرد گفت، حدود 270 شرکت چینی باید دفاتر و سوابق مالی خود را باز نمایند.

او اظهار کرد، ممکن است تا سال 2024 درصورتی که شرکتهای چینی از تبعیت از قوانین خودداری نمایند از تبادلات در بازارهای بورس آمریکا منع شوند.

گنسلر توضیح داد: کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا برای اجرای قانون همه گامهای لازم را اتخاذ نموده و قرار تا قبل از خاتمه امسال میلادی کمیته نظارتی حکم مربوطه خود را صادر کند. در سال 2021 ساعت شمارشگر این سه سال آغاز به کار می نماید.

ماه ژوئیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا هشدار داد شرکتهای چینی در صورتی که خواهان لیست شدن در تبادلات سهام مربوط به عرضه های اولیه عمومی باشند، ملزم به افشای اطلاعاتی بیشتری هستند.

بر اساس این گزارش حدود 270 شرکت چینی لیست شده در بازارهای بورس آمریکا ارزش بازاری معادل دو تریلیون دلار دارند و بر اساس اعلام کمیسیون آنالیز مالی و امنیتی آمریکا-چین، هشت مورد از این شرکتها متعلق به دولت چین هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1913

به "آمریکا شرکتهای چینی را به ممنوع کردن فعالیتشان در بازارهای بورس تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا شرکتهای چینی را به ممنوع کردن فعالیتشان در بازارهای بورس تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید