انتقاد از عملکرد دولت فرانسه در خصوص واکسیناسیون کرونا

به گزارش سافاری رو، دولت فرانسه به دلیل فرایند کُند واکسیناسیون کرونا در این کشور با انتقادهایی روبرو شده است.

انتقاد از عملکرد دولت فرانسه در خصوص واکسیناسیون کرونا

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به نقل از تارنمای شبکه فرانس 24، دولت فرانسه روز گذشته در حالی با انتقادهایی در این رابطه روبرو شد که چند روز پیش از پیوستن به دیگر کشورهای اتحادیه اروپا در واکسیناسیون مردم این کشور خبر داده بود.

گزارش شده است که دولت فرانسه در راستا اقدامات اولیه اش برای واکسن زدن بر افراد مسن در آسایشگاهها و خانه های سالمندان متمرکز شد. اما در سه روز اول این اقدامات کمتر از 100 نفر واکسینه شدن این در حالی است که این آمار در آلمان حدود 43 هزار نفر بوده است.

به همین دلیل شک و شبهاتی در خصوص رویکرد محتاطاته و همراه با ابهام دولت فرانسه نسبت به واکسناسیون مردم این کشور ایجاد شده است.

اکسل کان یک متخصص امور ژنتیک که راهنمایی اتحادیه ملی علیه سرطان را بر عهده دارد، در این زمینه گفت: استراتژی دولت فرانسه متناسب با اوضاع بسیار خطرناک این کشور نیست.

وی اضافه نمود: ضروری است از مردم فرانسه و آنهایی که آسبیب پذیر هستند، حفاظت گردد.

فیلیپ ژووین رئیس خدمات اضطراری در یکی از بیمارستان های پاریس نیز گفت: به نظر می رسد که هیچ استراتژی ملی در فرانسه مربوط به فرآیند واکسن زدن افراد وجود ندارد.

تا به امروز بیش از دو میلیون و 600 هزار نفر در سراسر فرانسه به کرونا مبتلا شده اند که نزدیک به 64 هزار و 500 نفر نیز براثر این بیمار فوت نموده اند.

این در حالی است که امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه هم زمان با نگرانی در باره افزایش ابتلا به بیماری کووید -19، در ملاقات اخیرش با شورای بهداشت این کشور، اعمال دور سوم محدودیت های قرنطینه را آنالیز کرد.

با وجود کاهش محدودیت های قرنطینه دوم در فرانسه از 15 دسامبر (25 آذر ماه) و شروع واکسیناسیون سراسری به همراه دیگر کشورهای اتحادیه اروپا، میانگین روزانه مبتلایان به پائین تر از پنج هزار مورد معین شده توسط دولت، کاهش نیافته است.

زیان های بعضی استان های فرانسه به ویژه در شرق این کشور، بیشتر از دیگر بخش ها بوده است و دولت فرانسه که تصور نمی گردد تا پس از تعطیلات سال نو، تصمیم تازه ای در باره ازسرگیری قرنطینه بگیرد، ممکن است به اجرای محدودیت های محلی به جای سراسری، روی آورد.

مقامات فرانسه چند روز پیش شناسایی نخستین مورد ابتلا به گونه تازه این ویروس با سرعت انتشار و سرایت بالا را که در انگلیس پملاقات شده است را تائید کردند. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1474

به "انتقاد از عملکرد دولت فرانسه در خصوص واکسیناسیون کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد از عملکرد دولت فرانسه در خصوص واکسیناسیون کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید