بزرگترین کتابخانه های دنیا برای سفر کتابدوستان

به گزارش سافاری رو، کتابخانه‌ها گنجینه‌های ارزشمندی هستند که در هر شهر و کشوری یافت می‌شوند. آن‌ها محل نگهداری کتاب‌هایی هستند که حاصل قرن‌ها دانش و خرد بشری هستند. کتابخانه‌ها نه تنها مکان مناسبی برای مطالعه و یادگیری هستند، بلکه می‌توانند به عنوان جاذبه‌های گردشگری نیز مورد توجه قرار گیرند. کتابخانه ها مکان های شگفت انگیزی هستند. آنها مخازنی از دانش و فرهنگ هستند که در آن می توانید تقریباً هر چیزی را در مورد هر موضوعی یاد بگیرید. اما برخی از کتابخانه ها بزرگتر و چشمگیرتر از بقیه هستند. این کتابخانه ها مقصدهای گردشگری محبوب برای کتابدوستان از سراسر جهان هستند.

بزرگترین کتابخانه های دنیا برای سفر کتابدوستان

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

بسیاری از کتابخانه‌های بزرگ دنیا دارای معماری منحصر به فرد و مجموعه‌های کتاب‌های قدیمی و ارزشمندی هستند که آن‌ها را به مقاصدی محبوب برای کتابدوستان تبدیل کرده است. در این مقاله، به معرفی ده مورد از بزرگترین کتابخانه‌های دنیا برای سفر کتابدوستان می‌پردازیم:

  • کتابخانه کنگره، ایالات متحده آمریکا

کتابخانه کنگره بزرگترین کتابخانه جهان است. این کتابخانه بیش از 170 میلیون مورد در مجموعه خود دارد، از جمله کتاب، مجله، روزنامه، عکس، نقشه، فیلم و موسیقی. کتابخانه کنگره همچنین دارای یک مجموعه بزرگ از مواد خارجی به بیش از 470 زبان است.

  • کتابخانه ملی چین، چین

کتابخانه ملی چین دومین کتابخانه بزرگ جهان است. این کتابخانه بیش از 36 میلیون مورد در مجموعه خود دارد، از جمله کتاب، مجله، روزنامه، میکروفیلم و نقشه. کتابخانه ملی چین همچنین دارای یک مجموعه بزرگ از مواد خارجی به بیش از 160 زبان است.

  • کتابخانه بریتانیا، انگلستان

کتابخانه بریتانیا سومین کتابخانه بزرگ جهان است. این کتابخانه بیش از 150 میلیون مورد در مجموعه خود دارد، از جمله کتاب، مجله، روزنامه، نقشه، تمبر و نسخه های خطی. کتابخانه بریتانیا همچنین دارای یک مجموعه بزرگ از مواد خارجی به بیش از 650 زبان است.

  • کتابخانه دولتی روسیه، روسیه

کتابخانه دولتی روسیه چهارمین کتابخانه بزرگ جهان است. این کتابخانه بیش از 47 میلیون مورد در مجموعه خود دارد، از جمله کتاب، مجله، روزنامه، میکروفیلم و نقشه. کتابخانه دولتی روسیه همچنین دارای یک مجموعه بزرگ از مواد خارجی به بیش از 200 زبان است.

  • کتابخانه ملی فرانسه، فرانسه

کتابخانه ملی فرانسه پنجمین کتابخانه بزرگ جهان است. این کتابخانه بیش از 40 میلیون مورد در مجموعه خود دارد، از جمله کتاب، مجله، روزنامه، میکروفیلم و نقشه. کتابخانه ملی فرانسه همچنین دارای یک مجموعه بزرگ از مواد خارجی به بیش از 150 زبان است.

علاوه بر این پنج کتابخانه بزرگ، کتابخانه های دیگری نیز در سراسر جهان وجود دارند که برای کتابدوستان جذاب هستند. برخی از این کتابخانه ها به دلیل معماری منحصر به فرد خود شناخته شده اند، در حالی که برخی دیگر به دلیل مجموعه های منحصر به فرد خود شناخته شده اند.

در اینجا چند کتابخانه دیگر که کتابدوستان باید در نظر بگیرند آورده شده است:

  • کتابخانه تیانجین، چین

کتابخانه تیانجین یکی از زیباترین کتابخانه های جهان است. این کتابخانه دارای یک سالن مرکزی پنج طبقه با قفسه های کتاب از کف تا سقف است. کتابخانه تیانجین همچنین دارای یک سالن مطالعه کروی شکل در مرکز سالن اصلی است.

  • کتابخانه مرکزی هلسینکی اودی، فنلاند

کتابخانه مرکزی هلسینکی اودی یک کتابخانه مدرن و منحصر به فرد است. این کتابخانه دارای یک سالن اصلی بزرگ با قفسه های کتاب منحنی شکل است. کتابخانه مرکزی هلسینکی اودی همچنین دارای یک تراس روی پشت بام با منظره ای از شهر است.

  • کتابخانه سلطنتی پورتو، پرتغال

کتابخانه سلطنتی پورتو یک کتابخانه تاریخی با مجموعه ای ارزشمند از کتاب های قدیمی و نسخه های خطی است. این کتابخانه دارای یک سالن اصلی بزرگ با قفسه های کتاب از کف تا سقف و یک سالن مطالعه با یک میز بزرگ است.

  • کتابخانه الازهر، مصر

کتابخانه الازهر یکی از قدیمی ترین کتابخانه های جهان است. این کتابخانه دارای مجموعه ای ارزشمند از کتاب ها و نسخه های خطی اسلامی است. سالن اصلی کتابخانه الازهر دارای قفسه های کتاب چوبی از کف تا سقف است.

  • کتابخانه بودایی بایگون، تایلند

کتابخانه بودایی بایگون یک کتابخانه بودایی با مجموعه ای ارزشمند از کتاب ها و نسخه های خطی بودایی است. این کتابخانه دارای یک سالن اصلی بزرگ با قفسه های کتاب چوبی از کف تا سقف است.

  • کتابخانه دانشگاه هاروارد (Harvard University Library)

کتابخانه دانشگاه هاروارد بزرگترین کتابخانه دانشگاهی جهان از نظر تعداد کل مجموعه ها است. این کتابخانه بیش از 20 میلیون مورد از جمله کتاب، مجله، روزنامه، دست نوشته، نقشه، عکس، فیلم و صدا را در خود جای داده است. کتابخانه دانشگاه هاروارد در کمبریج، ماساچوست، ایالات متحده آمریکا، واقع شده است و به روی عموم مردم باز است.

  • کتابخانه دانشگاه ییل (Yale University Library)

کتابخانه دانشگاه ییل دومین کتابخانه دانشگاهی جهان از نظر تعداد کل مجموعه ها است. این کتابخانه بیش از 15 میلیون مورد از جمله کتاب، مجله، روزنامه، دست نوشته، نقشه، عکس، فیلم و صدا را در خود جای داده است. کتابخانه دانشگاه ییل در نیوهیون، کانکتیکات، ایالات متحده آمریکا، واقع شده است و به روی عموم مردم باز است.

  • کتابخانه دانشگاه کلمبیا (Columbia University Library)

کتابخانه دانشگاه کلمبیا سومین کتابخانه دانشگاهی جهان از نظر تعداد کل مجموعه ها است. این کتابخانه بیش از 15 میلیون مورد از جمله کتاب، مجله، روزنامه، دست نوشته، نقشه، عکس، فیلم و صدا را در خود جای داده است. کتابخانه دانشگاه کلمبیا در نیویورک سیتی، ایالت نیویورک، ایالات متحده آمریکا، واقع شده است و به روی عموم مردم باز است.

  • کتابخانه دانشگاه پرینستون (Princeton University Library)

کتابخانه دانشگاه پرینستون چهارمین کتابخانه دانشگاهی جهان از نظر تعداد کل مجموعه ها است. این کتابخانه بیش از 13 میلیون مورد از جمله کتاب، مجله، روزنامه، دست نوشته، نقشه، عکس، فیلم و صدا را در خود جای داده است. کتابخانه دانشگاه پرینستون در پرینستون، نیوجرسی، ایالات متحده آمریکا، واقع شده است و به روی عموم مردم باز است.

انتشار: 22 مهر 1402 بروزرسانی: 22 مهر 1402 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 709

به "بزرگترین کتابخانه های دنیا برای سفر کتابدوستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین کتابخانه های دنیا برای سفر کتابدوستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید