جنگنده سوخو-57 روسیه کابوسی برای ناتو

به گزارش سافاری رو، یک گزارش آمریکایی یادآور شده که ظهور هواپیمای سوخو-57 روسیه در نیروهای مسلح ترکیه، با توجه به ویژگی های خاص این جنگنده، کابوسی برای کشورهای عضو ناتو خواهد بود.

جنگنده سوخو-57 روسیه کابوسی برای ناتو

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، پورتال آمریکایی FortyFive19 امروز (پنج شنبه) گزارش داد که احتمال ظهور جنگنده نسل پنجم سوخو-57 روسی نزد نیروهای نظامی ترکیه، کابوسی برای کشورهای عضو ناتو خواهد شد.

نویسندگان این گزارش یادآور شدند، این هفته طرف روسی از آمادگی خود برای مذاکراه با ترکیه درباره فروش هواپیماهای نوع سوخو-57 و سوخو-35 به آنکارا اطلاع داد و دولت ترکیه نیز به این نوع جنگنده های مدرن روسیه علاقه نشان داده است.

به گفته آنها، علاقه مندی مقامات آنکارا به این هواپیماهای روسی، مربوط به ممنوعیت تحویل جنگنده های اف-35 از سوی آمریکا میشود که پس از خرید سامانه دفاع ضدموشکی اس-400 توسط ترکیه اعمال شد. بدین ترتیب طرف ترکیه ای به سمت فناوری های نظامی روسی جذب شد و اکنون بهترین پاسخ آنکارا به واشنگتن، خرید جنگنده های نسل پنجم سوخو-57 از روسیه خواهد بود و پیدایش این هواپیما در نیروی هوایی ترکیه، کابوسی برای کشورهای عضو ناتو بوده و نگرانی هایی در این رابطه در بروکسل وجود دارد.

هفته گذشته وزیر صنایع و فناوری ترکیه خرید جنگنده های سوخو-35 و سوخو-57 از روسیه را بعید ندانست، ولی یادآور شد که اولویت اصلی روی توسعه جنگنده های موجود در ترکیه است.

لازم به یادآوری است که نشریه نشنال اینترنست آمریکا در ماه دسامبر سال گذشته میلادی نوشته بود که جنگنده سوخو-57 روسیه، به 5 دلیل، تهدیدی جدی برای ناتو است. به عقیده نویسنده این مقاله، یکی از دلایل، مزایای آیرودینامیکی این هواپیما است که توانایی سطح بالای قدرت مانور این جنگنده را در نبردهای هوایی تأمین می نماید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1677

به "جنگنده سوخو-57 روسیه کابوسی برای ناتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگنده سوخو-57 روسیه کابوسی برای ناتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید