خبرنگاران ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای شهر در آذربایجان غربی شروع شد

به گزارش سافاری رو، ارومیه- خبرنگاران- معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر همزمان با سراسر کشور، از صبح امروز در استان شروع شده است.

خبرنگاران ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای شهر در آذربایجان غربی شروع شد

علی مصطفوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: این عملیات تا خاتمه وقت اداری روز سه شنبه 26 اسفندماه جاری به مدت هفت روز ادامه می یابد.

وی افزود: در این بازه زمانی، فقط انتخابات داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهرهای آذربایجان غربی انجام می گیرد و زمان ثبت نام داوطلبان عضویت در روستاها، نیمه دوم فروردین ماه در نظر گرفته شده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: 48 شهر در استان وجود دارد که داوطلبان عضویت در شورای آنها تا سه شنبه هفته آینده باید ثبت نام خود را تکمیل نمایند.

مصطفوی گفت: تدابیر لازم برای ثبت نام الکترونیکی داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اندیشیده شده و کاندیداها می توانند با نصب نرم افزار معرفی شده توسط وزارت کشور در گوشی تلفن همراه یا رایانه شخصی در این انتخابات ثبت نام نموده و تنها برای تایید نهایی ثبت نام در فرمانداری ها حضور پیدا نمایند.

وی اضافه نمود: ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها و تیره های عشایری نیز از ساعت هشت صبح روز دوشنبه 16 فروردین 1400 شروع شده و تا خاتمه وقت اداری روز یکشنبه 22 فروردین 1400 به مدت 7 روز ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه مدارک لازم و ارائه شده در اطلاعیه وزارت کشور را به همراه داشته باشند، بیان نمود: در مرحله نخست، داوطلبان به وسیله اپلیکیشن معرفی شده از سوی وزارت کشور که در سایت این وزارتخانه وجود دارد، ثبت نام نمایند و در صورت مهیا نبودن شرایط می توانند با استفاده از رایانه های شخصی یا دفاتر پیشخوان دولت، ثبت نام اولیه خود را انجام دهند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: پس از ثبت نام اولیه و برای اطمینان از پذیرش ثبت نام، کد رهگیری دریافت خواهند کرد که در آن صورت، تکمیل بودن مدارک تایید شده است.

مصطفوی گفت: شهرهای دارای بیش از 500 هزار نفر شامل فقط شهر ارومیه 11 عضو اصلی، شهرهای دارای بیش از 200 هزار نفر شامل فقط شهر خوی 9 عضو اصلی، شهرهای دارای جمعیت بین 50 هزار تا 200 هزار نفر جمعیت شامل بوکان، مهاباد، میاندوآب، سلماس، پیرانشهر و نقده، هفت عضو اصلی و مابقی شهرها که زیر 50 هزار نفر جمعیت دارند شامل شهرهایی نظیر تکاب، شاهین دژ، ماکو، سردشت، اشنویه، شوط، قره ضیاء الدین، چالدران، پلدشت و شهرهای کوچک تر از آنها در شمال و جنوب استان، پنج عضو اصلی خواهند داشت.

وی تاکید نمود: طبق قانون انتخابات، استانداران، معاونان و مشاوران استانداران، فرمانداران و معاونان، شهرداران و معاونان آنان، بخشداران، مدیران کل ادارات استانداری، مدیران کل و سرپرستان ادارات کل، معاونان ادارات کل، دادستان ها، دادیاران، بازپرس ها، قضات، روسای دانشگاه های دولتی و غیردولتی، روسای بانک ها، روسا و اعضای هیات مدیره سازمان های نظام مهندسی، نظام پزشکی، نظام مهندسی کشاورزی، نظام پرستاری و سرپرست ها و روسا و معاونان شرکت های دولتی، نهادها و موسسات دولتی که از بودجه دولتی استفاده می نمایند، امکان ثبت نام ندارند مگر اینکه استعفا داده و مورد موافقت مافوق آنان قرار گیرد.

وی اظهار کرد: تابعیت جمهوری اسلامی ایران، حداقل 25 سال سن شامل متولدان سال 1374 به قبل، دارا بودن سواد خواندن و نوشتن در روستاهای کمتر از 200 خانوار، مدرک دیپلم در روستاهای بالای 200 خانوار، مدرک فوق دیپلم و بالاتر در شهرهای دارای کمتر از 20 هزار نفر جمعیت و مدرک لیسانس و بالاتر در شهرهای بالای 20 هزار نفر به همراه گواهی عدم سوء پیشینه با مدت حداکثر سه ماه و همچنین کارت خاتمه خدمت برای مردان، ضرورت های ثبت نام در انتخابات شوراهاست.

وی اظهار کرد: برای اخذ آرای مردم در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در آذربایجان غربی، سه هزار و 512 شعبه و برای انتخابات ریاست جمهوری نیز 2 هزار رو 962 شعبه اخذ رای در استان پیش بینی شده است.

وی بیان نمود: انتخابات شوراهای اسلامی شهر در 48 نقطه و شوراهای اسلامی روستا در 2 هزار و 172 نقطه استان برگزار می گردد.

به گزارش خبرنگاران، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا روز28 خرداد سال آینده همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی برگزار می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1639

به "خبرنگاران ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای شهر در آذربایجان غربی شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای شهر در آذربایجان غربی شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید