دو اپراتور موبایل گران فروشی کردند

به گزارش سافاری رو، درحالی که پیش از این عنوان شده بود افزایش تعرفه ای در بسته های اینترنتی اپراتورهای همراه صورت نگرفته، معاون وزیر ارتباطات بیان کرد گرانفروشی و افزایش 100 درصدی تعرفه اینترنت در دو اپراتور موبایل، به سازمان حمایت و تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

دو اپراتور موبایل گران فروشی کردند

به گزارش خبرنگاران، در روزهای گذشته، کاربران در فضای مجازی از افزایش قیمت بسته های اینترنتی در اپراتورهای همراه خبر داده و اعتراض کردند. این موضوع منجر به واکنش حسین فلاح جوشقانی -رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- شد که خاطرنشان کرد: بالابردن قیمت در بعضی اپراتورهای تلفن همراه، در حالی که مردم به دلیل شیوع کرونا وابستگی بیشتری به فضای مجازی پیدا نموده اند، غیرمنطقی و غیرمعقول است و سازمان تنظیم با آن مخالفت نموده.

او همچنین با اشاره به مصوبه 266 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات گفت: براساس این مصوبه اپراتورهای مسلط (SMP) برای تغییر تعرفه های عادی و تشویقی سرویس هایشان باید تایید رگولاتوری را دریافت نمایند. با توجه به اینکه افزایش قیمت در بعضی اپراتورهای تلفن همراه بدون تایید رگولاتوری اجرا شده، این افزایش قیمت ها برخلاف مقررات بوده و تمامی قیمت ها باید به قبل بازگردد.

فلاح جوشقانی همچنین شب گذشته بار دیگر به موضوع گران فروشی اپراتورها اشاره نموده و در توییتر نوشت: گرانفروشی و تخلف دو اپراتور موبایل، در خصوص افزایش 100 درصدی تعرفه اینترنت، به سازمان حمایت و تعزیرات حکومتی ارسال شد. باید تا ریال آخر پولهای مردم را بازگردانند. کاهش مدت زمان پروانه هم در انتظار آنهاست. هفته آینده هم کمیسیون تنظیم کاهش نرخ تعرفه مکالمات و پیامک را آنالیز خواهد نمود.

این درحالی است که پیش از این پیمان قره داغی -مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف نماینده رگولاتوری- شرح داده بود افزایش تعرفه ای صورت نگرفته و آنچه کاربران از آن ناراضی بودند، درواقع حذف بعضی از بسته های پرمصرف بوده است و با توجه به اینکه اپراتورهای غالب برای ارائه تعرفه حتما باید از سازمان تاییدیه بگیرند، اما حذف این بسته ها بدون از کسب تاییدیه سازمان اجرا شده، به اپراتورها اخطار داده شده تا بسته ها دوباره هم در پورتال و هم اپلپکیشن اپراتورها قرار گیرد.

هرچند این بسته ها در وب سایت این اپراتورها موجود بود و تنها از درگاه های دیگر از جمله اپلیکیشن های مربوط به این اپراتورها و USSD آنها حذف شده بود، اما از آنجایی که کاربران بیشتر مواقع برای خریداری بسته به وب سایت مراجعه نمی نمایند و از اپلیکیشن یا USSD خرید می نمایند، با حذف بسته ها از این درگاه ها روبرو شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1219

به "دو اپراتور موبایل گران فروشی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو اپراتور موبایل گران فروشی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید