مذاکره ایران و کره جنوبی برای آزادسازی دارایی های ایران

به گزارش سافاری رو، به گزارش خبرنگاران، این مقام وزارت خارجه کره جنوبی که نامش فاش نشده است روز سه شنبه به یونهاپ گفت: با توجه به چراغ سبز آمریکا به این کشور برای فروش واکسن کرونا به ایران، تهران و سئول سرگرم گفت وگو در خصوص آزادسازی پول های مسدود شده ایران در بانک های کره ای هستند.

مذاکره ایران و کره جنوبی برای آزادسازی دارایی های ایران

بر اساس اعلام روز سه شنبه بانک های کره جنوبی، حدود 10 تریلیون وون (9.2 میلیارد دلار) وجوه ایرانی در بانک های کره جنوبی تحت تحریم های ایالات متحده بر سر برنامه هسته ای تهران، مسدود شده است.

خبرگزاری یونهاپ روز سه شنبه گزارش کرد: از شهریور سال 1398، حدود سه تریلیون وون پول ایران در یک بانک کره جنوبی مسدود شده است. این پول توسط شعبه بانک ملت ایران در سئول واریز شده است.

گزارش می افزاید: علاوه بر این سه تریلیون وون، حدود 7 میلیارد دلار پول نفت ایران در دو بانک کره جنوبی به نام های بانک صنعتی کره و ووری بانک مسدود شده است.

یونهاپ نوشته است: پس از درخواست ایران برای استفاده از پول های مسدود شده برای اهداف بشردوستانه، سئول برای تامین معافیت های تحریم برای استفاده از این پول ها با وزارت خزانه داری آمریکا رایزنی نموده بود.

این مقام یادآوری کرد: اگرچه تاییدیه ویژه ای از سوی آمریکا برای این کار دریافت نموده ایم اما ایران هنوز به دلیل نگرانی از بلوکه شدن مجدد پول هایش در جریان تبدیل آن از وون به دلار برای خرید واکسن، تصمیمی نگرفته است.

پیش از این گزارش شده بود: چوی جونگ معاون اول وزیر خارجه کره جنوبی قرار است از روز یکشنبه هفته آینده برای رایزنی در خصوص آزادسازی پول های مسدود شده ایران به تهران سفر کند.

منبع: ایرنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1543

به "مذاکره ایران و کره جنوبی برای آزادسازی دارایی های ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکره ایران و کره جنوبی برای آزادسازی دارایی های ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید