وام 6، 5 میلیارد دلاری چین به پاکستان برای اجرای پروژه نیروگاه هسته ای

به گزارش سافاری رو، خبرنگاران: دولت چین متعهد شده است تا 6، 5 میلیارد دلار وام به منظور تامین اقتصادی پروژه نیروگاه هسته ای در بندر کراچی در اختیار دولت پاکستان قرار دهد.

وام 6، 5 میلیارد دلاری چین به پاکستان برای اجرای پروژه نیروگاه هسته ای

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ شرکت ملی هسته ای چین متعهد شده است تا بیش از 6، 5 میلیارد دلار وام برای ساخت نیروگاه هسته ای در بندر کراچی اختصاص دهد. این نیروگاه شامل دو رآکتور است که ظرفیت فراوری برق هر یک بیش از 1100 مگاوات اعلام شده است.

بر اساس این گزارش منابع مطلع وزارت انرژی پاکستان نیز اعلام کردند، چین 250 هزار دلار بابت بیمه این وام اختصاص داده است. نواز شریف نخست وزیر پاکستان ماه گذشته از اجرای پروژه نیروگاه هسته ای با هزینه 9، 59 میلیارد دلار خبر داده بود. وی جزییات ناچیزی در مورد نحوه تامین اقتصادی این پروژه ارائه نموده بود. انصار پرویز رئیس کمیسیون انرژی اتمی پاکستان در این باره تاکید نمود، چین اعتماد کاملی به توانایی پاکستان برای اجرای این پروژه بزرگ نیروگاهی با همه نظارت ها دارد. این پروژه تا سال 2019 میلادی به بهره برداری خواهد رسید و این دو رآکتور جزء بزرگترین رآکتورهای هسته ای خواهد بود که هم اکنون در پاکستان در حال فعالیت است.

پاکستان با کمبود شدید برق روبرو است و این مساله تاثیرات منفی زیادی را بر اقتصاد این کشور وارد نموده است. اسلام آباد میخواهد برای حل مشکل کمبود برق خود به ساخت و توسعه نیروگاه های هسته ای روی آورد.میزان فراوری برق پاکستان به 11 هزار مگاوات می رسد در حالی که تقاضا از مرز 15 هزار مگاوات فراتر رفته است. اسلام آباد میخواهد تا سال 2050 میلادی ظرفیت فراوری برق را به 40 هزار مگاوات افزایش دهد.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 488

به "وام 6، 5 میلیارد دلاری چین به پاکستان برای اجرای پروژه نیروگاه هسته ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وام 6، 5 میلیارد دلاری چین به پاکستان برای اجرای پروژه نیروگاه هسته ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید