وزیر علوم از پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری بازدید کرد

به گزارش سافاری رو، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت علوم، منصور غلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز (سه شنبه) به منظور در جریان قرار دریافت آخرین اقدامات محققان در زمینه تشخیص بیماری کرونا، از آزمایشگاه ژنتیک پزشکی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری بازدید کرد.

وزیر علوم از پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری بازدید کرد

وزیر علوم در بازدید از بخش های مختلف آزمایشگاه ژنتیک پزشکی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری از نزدیک در جریان تلاش ها و اقدامات اجرا شده از سوی محققان این مرکز در دوران مقابله با شیوع کرونا قرار گرفت و پس از گفت وگوی نزدیک و رو در رو با پژوهشگران و کارشناسان آزمایشگاه و شنیدن گزارشی از فرایند فعالیت های اجرا شده از مجموعه اقدامات محققان فعال در این آزمایشگاه قدردانی کرد.

در این بازدید دکتر مصطفی مطلبی رییس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری به ارائه گزارش اجمالی از اقدامات پژوهشگاه پرداخت و گفت: شیوع ناگهانی ویروس کرونا جوامع بسیاری از جمله ایران را غافلگیر کرد و آنها را به سمت اقدامات عاجلی همچون تغییر کاربری بعضی از بخش ها سوق داد.

وی افزود: آزمایشگاه ژنتیک پزشکی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری نیز پس از دستور مقام محترم وزارت علوم مأموریت تشخیصی خود را شروع کرد و در مجموع تا به امروز حدود 3000 تشخیص انجام داده است.

مطلبی افزود: از دیگر اقدامات پژوهشگاه در این بخش می توان به تشکیل 9کارگروه پژوهشی با همکاری محققان پژوهشگاه و اعضای هیئت علمی دانشگاه های کشور اشاره کرد.

به گفته رییس پژوهشگاه ژنتیک، از زمان شروع اقدامات لازم در این بخش تا امروز حدود 170 طرح از سراسر کشور دریافت شده که از این میان 20 طرح تصویب شده است.

وی از دیگر اقدامات این پژوهشگاه را تشکیل کانون تفکر مقابله با کرونا برای رصد و گزارش آخرین یافته ها بیان کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1067

به "وزیر علوم از پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری بازدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر علوم از پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری بازدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید