چند روش آسان برای فریز کردن پیاز خام در فریزر خانه

به گزارش سافاری رو، پباز یکی از مواد اصلی بیشتر غذا های ایرانی است. اگر می خواهید آن را فریز کنید تا در زمان آشپزی خود صرفه جویی کنید، راه حل هایی وجود دارد.

چند روش آسان برای فریز کردن پیاز خام در فریزر خانه

شاید شما هم جزو کسانی باشید که ترجیح می دهید هر بار در هر آشپزی پیاز خرد نکنید؛ در زیر روش هایی برای فریزر کردن پیاز آورده شده است:

ساده ترین روش فریز کردن پیاز

1. پیاز ها را پوست بگیرید و خرد کنید. وقتی پیاز ها را به مقدار دلخواه خود خرد کردید، آن ها را به کیسه پلاستیکی فریزر منتقل کنید.

2. قبل از انتقال پیاز در فریزر خود، روی آن برچسب بزنید تا روی آن تاریخ، نوع پیاز و چه زمانی باید از آن ها بهره ببرید، بنویسد. کیسه را صاف در فریزر قرار دهید.

روش جوشاندن پیاز

1. پیاز ها را پوست بگیرید و به مقدار دلخواه خرد کنید. یک ظرف بزرگ را با آب پر کنید و آن را روی اجاق گاز قرار دهید. اجازه دهید آب به جوش بیاید، تقریباً 10 تا 20 دقیقه طول می کشد.

2. پیاز ها را به قابلمه اضافه کنید و چند دقیقه بجوشانید. اجازه دهید 3 تا 7 دقیقه بپزد.

3. پیاز ها را به یک کاسه آب سرد منتقل کنید. به محض اینکه پیاز ها را از آب جوش خارج کردید، آن ها را در یک کاسه یخ یا آب سرد قرار دهید. بگذارید پیاز ها به همان مدت زمانی که آن ها را جوشانده اید در آب سرد هم بمانند.

4. پیاز ها را از آب سرد بیرون بیاورید و داخل آبکش بریزید. خوب تکان دهید تا آب اضافی از بین برود و روی یک حوله تمیز بریزید. هنگامی که خشک شدند، آن ها را به کیسه های فریزر منتقل کنید و آن ها را در فریزر قرار دهید.

پوره کردن پیاز

1. پیاز ها را پوست گرفته و تکه تکه کنید. از یک چاقو برای جدا کردن سر و پایین پیاز ها بهره ببرید تا بتوانید به راحتی پوست کاغذی آن را جدا کنید. سپس پیاز ها را تکه تکه کنید تا برای پوره شدن آماده شوند. نیازی نیست پیاز را خرد کنید یا خلالی کنید، بلکه آن را به تکه های کوچکی برش دهید که در مخلوط کن جا گردد.

2. پیاز ها را در مخلوط کن بریزید و پوره کنید. تا پیاز ها به صورت پوره غلیظ، اما صاف دربیایند.

3. هنگامی که پیاز ها را پوره کردید، با استفاده از یک قاشق، پوره را با دقت در یک قالب یخ بریزید. قالب را در فریزر قرار دهید و اجازه دهید پوره کاملا یخ بزند که تقریباً چهار ساعت طول می کشد.

4. بعد از اینکه تکه های یخ پوره شده پیاز کاملا یخ زد، آن ها را با احتیاط از سینی خارج کنید. آن ها را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و در فریزر نگهداری کنید.

منبع: همشهری آنلاین

منبع: فرارو
انتشار: 14 فروردین 1402 بروزرسانی: 14 فروردین 1402 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2343

به "چند روش آسان برای فریز کردن پیاز خام در فریزر خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند روش آسان برای فریز کردن پیاز خام در فریزر خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید