چین خواهان راه حل سیاسی برای حل و فصل بحران سوریه شد

به گزارش سافاری رو، خبرنگاران: سخنگوی وزارت خارجه چین بار دیگر بر موضع پکن در مورد لزوم دستیابی به راه حل سیاسی برای حل و فصل بحران داخلی سوریه تاکید نموده است.

چین خواهان راه حل سیاسی برای حل و فصل بحران سوریه شد

با مجری مستقیم تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ سخنگوی وزارت خارجه چین روز گذشته در جمع خبرنگاران تاکید نمود، پکن بار دیگر بر موضع خود در مورد لزوم رویکرد سیاسی برای سرانجام دادن به بحران سوریه تاکید نموده و از کشورهای منطقه می خواهد تا برای حل و فصل این بحران یاری نمایند.

وی توضیح داد، راه حل سیاسی تنها راه برای مساله سوریه است. چین بر این باور است که حل و فصل مساله و بحران داخلی سوریه بدون همکاری و یاری کشورهای منطقه میسر و امکان پذیر نیست.

وی ابراز امیدواری کرد که همه طرف های درگیر در سوریه از فرصت کنونی استفاده نمایند و کوشش های مشترکی را برای برگزاری کنفرانس صلح ژنو 2 انجام دهند.

وی اضافه نمود، برگزاری کنفرانس ژنو 2 می تواند روند مذاکره و مصاحبه و پروسه سیاسی به منظور حل و فصل بحران داخلی سوریه را شروع کند.روز سه شنبه سخنگوی وزارت خارجه ایران اقدام آمریکا در معین پیش شرط برای حضور ایران در کنفرانس ژنو 2 را رد نموده است.

افخم در این باره توضیح داد، اگر حضور ایران به نفع دستیابی به راه حل سیاسی برای حل بحران سوریه است، این مساله قابل قبول نخواهد بود که برای دعوت از ایران پیش شرط گذاشته گردد و ما هیچ شرطی را نمی پذیریم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است، آمریکا به شرطی با حضور ایران در کنفرانس ژنو 2 موافقت خواهد نمود که تهران بیانیه ژنو را قبول کند.

بیانیه ژنو سال 2012 میلادی مورد تصویب نهاده شد که هدف اصلی آن زمینه سازی برای سرانجام یافتن بحران داخلی سوریه است.روسیه و آمریکا با برگزاری کنفرانس ژنو 2 در اواسط نوامبر (آبان ماه) موافقت نموده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 473

به "چین خواهان راه حل سیاسی برای حل و فصل بحران سوریه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین خواهان راه حل سیاسی برای حل و فصل بحران سوریه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید