کشتی گیران نونهال و نوجوان باید با مرام پهلوانی آشنا شوند

به گزارش سافاری رو، به گزارش خبرنگاران، اولین المپیاد استعدادهای برتر ورزشی سراسر کشور با شعار ورزش دوستی، آینده ای بهتر گرامیداشت 3 هزار شهید استان، عصر سه شنبه با حضور رضا لایق دبیر فدراسیون کشتی کشور، علیرضا آشناگر معاون سیاسی امنیتی استانداری، شفیعی فرماندار قزوین، عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان، احسان لشکری قهرمان المپیک و جمعی از مسئولان ورزش دوست در سالن شهید بابایی قزوین شروع شد.

کشتی گیران نونهال و نوجوان باید با مرام پهلوانی آشنا شوند

این المپیاد در رشته کشتی آزاد نونهالان با حضور 150 ورزشکار سراسر کشور در 12 وزن در مدت 5 روز تا هشتم آذر ماه در سالن ورزشی شهید بابایی قزوین برگزار می گردد.

رضا لایق در مراسم افتتاحیه المپیاد گفت: در عرصه کشتی شاهد تولد فرزندان برومندی بوده ایم که توانسته اند در دلها جا باز نمایند و ماندگار شوند.

وی اضافه نمود: پهلوانانی چون دنیا پهلوان تختی که با گذشته سالها همچنان در قلوب مردم جا دارند نشان می دهد پهلوانی بر قهرمانی مقدم است و آنچه جامعه به آن اهمیت می دهد روحیه جوانمردی و فتوت است.

دبیر فدراسیون کشتی یادآورشد: باید ورزشکاران ما آنالیز نمایند و ببینند تختی ها در این کشور چه کردند که در دلها نفوذ کردند و ماندگار شدند و همان روش را بکار گیرند.

وی اضافه نمود: باید در این المپیادها نونهالان کشور را با مرام پهلوانی آشنا کنیم تا آینده سازان کشور بدانند در عرصه ورزش می توانند پهلوان و مردمی باشند تا در دلها بمانند و شناساندن این مسیر از سوی مربیان لازم است.

لایق اعلام کرد: خوشبختانه استان قزوین با تربیت و تقدیم بزرگانی در گذشته کشتی مانند شعبان بابااولادی، مومنی و در حال حاضر احسان لشگری قهرمان المپیک، الگوهای خوبی دارد که می تواند در مسیر خود از مرام آنها یاد بگیرد و بکار بندد.

وی اظهارداشت: شما نونهالان می توانید بر سکوهای قهرمانی بایستید و برای کشور افتخار آفرینی کنید به شرط آنکه از همین امروز ودر نونهای به پهلوانی فکر کنید و در این راه گام بردارید.

در ادامه عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: اولین المپیاد استعدادیابی از یکم تا دهم در کشور برگزار می گردد و قزوین میزبان دو رشته ورزشی شامل ووشو و کشتی است که کوشش می کنیم میزبان خوبی باشیم.

وی اعلام کرد: مسابقات ووشو در شهر الوند برگزار گردید و رشته کشتی هم از امروز شروع شده و در 12 وزن بین 150 ورزشکار برگزار می گردد.

مسابقات المپیاد استعدادهای برتر ورزشی سراسر کشور در رشته کشتی آزاد نونهالان از 5 تا هشتم آذرماه در سالن شهید بابایی قزوین برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 168

به "کشتی گیران نونهال و نوجوان باید با مرام پهلوانی آشنا شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشتی گیران نونهال و نوجوان باید با مرام پهلوانی آشنا شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید