وام یک میلیونی کرونا امشب برای چه کسانی واریز میشود؟

به گزارش سافاری رو، خبرنگاران : بر اساس پیش بینی های اجرا شده امروز همزمان با واریز یارانه نقدی برای خانه 78 میلیون نفر ایرانی وام یک میلیون تومانی کرونا نیز برای 2 میلیون و 400 هزار خانوار واریز خواهد شد.

وام یک میلیونی کرونا امشب برای چه کسانی واریز میشود؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرآنلاین،این دومین مرحله وام یک میلیون تومانی برای خانوارهای مشمول دریافت این تسهیلات است. سازمان هدفمندی یارانه ها پیش از این از ارسال فهرست 2.4 میلیون نفر برای دریافت مرحله دوم وام یک میلیون تومان خبر داد.

هفته گذشته بانک مرکزی گفت وام یک میلیون تومانی کرونا برای چهار میلیون و 515 هزار و 651نفر از سرپرستان خانوار واجد شرایط دریافت وام یک میلیون تومانی کرونا هستند، واریز شده است .این وام قرار است برای 11 میلیون سرپرست خانوار واریز شود .

براساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همه افرادی که در نوبت قبل، وام کرونای معیشتی دریافت کرده اند و درآمد ثابت ندارند، می توانند متقاضی دریافت وام یک میلیون تومانی باشند.

بنابراین افراد دارای درآمد ثابت از جمله کارمندان دولت، شرکت های دولتی یا نهادهای عمومی غیردولتی، بازنشستگان، بیمه پردازان سازمان تامین اجتماعی یا سایر صندوق های بازنشستگی شامل این طرح نمی شوند.

در مجموع 11 میلیون خانوار معادل 29 میلیون و 700 هزار نفر تسهیلات یک میلیون تومانی دریافت می کنند.

تسهیلات قرض الحسنه یک میلیون تومانی با نرخ کارمزد چهار درصد از محل باقی مانده منابع بسته جبرانی ستاد ملی مدیریت کرونا، با اقساط 30 ماهه و از منابع یارانه معیشتی ماهیانه خانوار خواهد بود.

بنابراین کسر این اقساط از محل یارانه معیشتی 200 تا 600 هزارتومانی است که دهم هر ماه به حساب سرپرست خانوار واریز می شود. مبلغ اقساط 35 هزار تومان خواهد بود.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1498

به "وام یک میلیونی کرونا امشب برای چه کسانی واریز میشود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وام یک میلیونی کرونا امشب برای چه کسانی واریز میشود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید