چین شرکت های آمریکایی را تحریم می نماید

به گزارش سافاری رو، چین به تصویب طرح فروش تسلیحات به تایوان از سوی آمریکا اعتراض نموده و هشدار داده تحریم هایی علیه شرکت های آمریکایی اعمال خواهد نمود.

چین شرکت های آمریکایی را تحریم می نماید

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، گنگ شوانگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز چهارشنبه اظهار داشت، چین نسبت به تصمیم آمریکا مبنی بر تصویب طرح فروش تسلیحات به تایوان معترض و درصدد اعمال تحریم علیه شرکت های آمریکایی مربوطه است.

گنگ شوانگ در نشست خبری به خبرنگاران گفت: چین در این رابطه اعتراض خود را به ایالات متحده آمریکا ابراز می نماید، ما پیشتر دیدگاه سختگیرانه خود را به طرف آمریکایی منتقل نمودیم.

وی اضافه نمود، همانطور که قبلاً چین رسما هشدار داده بود، این کشور تحریم هایی را علیه شرکت های آمریکایی مربوطه اعمال خواهد نمود.

پکن در ماه جولای پس از مطرح شدن چنین احتمالی، به آمریکا درباره مداخله در امور تایوان هشدار داد و خواهان سرانجام هرگونه ارتباط رسمی و نظامی بین واشنگتن و تایپه شد.

وزارت امور خارجه چین بارها موضوع تایوان را حساس ترین مسئله در روابط دوجانبه ایالات متحده و چین خوانده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین چند روز قبل هم گفته بود: پکن از ایالات متحده می خواهد تا کاملا حساسیت شرایط فعلی را درک کند و از اصل چین واحد و همچنین سه بیانیه مشترک آمریکا و چین درباره تایوان تبعیت کند و از فروش جنگنده های اف-16 به تایوان خودداری نماید و هرگونه ارتباط نظامی و فروش تسلیحات به تایوان را متوقف کند. در غیر این صورت، طرف چینی واکنش قاطعانه ای نشان خواهد داد و آمریکا مسئول کلیه تبعات آن خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 361

به "چین شرکت های آمریکایی را تحریم می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین شرکت های آمریکایی را تحریم می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید